Tajomstvo, prečo odchádzajú malí dodávatelia energií z trhu, odhalené
Zmenili ste niekedy dodávateľa elektriny alebo plynu? Ak áno, možno ste tak urobili v nádeji, že ušetríte, alebo ste len chceli vyskúšať niečo nové. Otázkou však ostáva, či sa táto zmena skutočne vypláca.
Pravdou totiž je, že z dôvodu regulácií cien energií ušetrí zákazník pri zmene dodávateľa ročne len niekoľko eur. Napríklad rodina žijúca v dome ušetrí zmenou dodávateľa elektriny priemerne len 8 eur za rok, rodina žijúca v byte ušetrí dokonca ešte menej. Za zmienku určite stojí aj to, že menší hráči postupne odchádzajú z trhu a ukončujú poskytovanie svojich služieb, pretože nedokážu konkurovať svojou ponukou. Dôkazom toho je, že v priebehu minulého a začiatkom tohto roka ukončili svoju činnosť až štyria dodávatelia energií.
„Elektrina sa nakupuje na burzách. Výhodou veľkých spoločností je, že sú schopné nakupovať ju vo veľkých objemoch a dokážu tak zabezpečiť stabilnú dodávku energií pre svojich zákazníkov na dlhšie obdobie. Navyše, zamestnávajú skúsených expertov, ktorí vedia spoľahlivo zrealizovať obchodovanie elektriny a plynu. Aj vďaka našej schopnosti, zabezpečiť pre zákazníkov výhodné ceny, sa nám za posledné 4 roky podarilo 4-násobne zvýšiť počet zákazníkov odoberajúcich plyn,“ informuje Marián Ponechal, vedúci tímu propozícií a analýz v ZSE.
Stabilná dodávka elektriny a plynu je pre zákazníkov veľmi dôležitá. Každý chce mať istotu, že v domácnosti bude všetko fungovať tak, ako má – svetlo bude svietiť, chladnička chladiť, plynový kotol vykurovať… „ZSE poskytuje svoje služby domácnostiam, firmám aj verejnému sektoru už viac ako 95 rokov. Zároveň zodpovedne pristupuje k pomoci a finančne podporuje rôzne verejnoprospešné aktivity, napríklad projekt Rozprúdime regióny, zameraný na oživenie komunitného a kultúrneho života v obciach, alebo projekt Dostaneme ťa do školy, ktorý umožňuje školám získať príspevok na vybudovanie bezbariérového prístupu pre žiakov s postihnutím,“ dopĺňa Marián Ponechal zo ZSE.
Výhodou stabilných dodávateľov energií je aj rokmi dlhodobo zvyšovaná úroveň zákazníckej starostlivosti. Keď nastane problém, potrebujeme ho vyriešiť bez zbytočného odkladu. Dnešná doba je rýchla a komunikácia medzi zákazníkmi a firmami sa čoraz viac presúva do online prostredia. Prozákaznícky orientované spoločnosti preto využívajú rôzne formy komunikácie, aby mohli flexibilne reagovať na zákazníkove potreby.
„Na našu spoločnosť sa denne spolieha milión zákazníkov. Sme otvorení komunikácii s nimi, a preto sme dostupní na sociálnych sieťach, sprístupnili sme live chat na svojom webe a zároveň sme vytvorili ďalšiu komunikačnú platformu – online účet. V rámci neho si zákazník môže jednoducho a kedykoľvek z pohodlia svojho domova vybaviť väčšinu záležitostí týkajúcich sa elektriny, plynu a doplnkových služieb, napríklad zmeniť výšku mesačných záloh, dátum splatnosti, aktualizovať kontaktné údaje, aktivovať elektronickú faktúru, získava prístup ku všetkým faktúram za posledných 6 rokov, môže si podrobne analyzovať svoju spotrebu elektriny aj s tipmi a trikmi na úspory energií alebo využiť ďalšie výhody online účtu,“ dodáva Marián Ponechal, vedúci propozícií a analýz v ZSE.
Mohlo by vás zaujímať
Zelená elektrina
Už viac ako 125 000 zákazníkov sa stará o svoj domov ekologickejšie ako doteraz. Zelená elektrina od ZSE je ekologickejšia alternatíva zo 100 % obnoviteľných...