Toyota predstavila miniatúrny dvojmiestny elektromobil, ideálny do veľkomiest
Nový elektromobil má na dĺžku iba 2490 mm a podľa spoločnosti Toyota je určený najmä neskúseným a starším šoférom vo veľkých mestách.
Toyota Ultra-Compact BEV
Japonská automobilka Toyota v rámci tohtoročného tokijského autosalónu predstavila viaceré novinky. Jednou z nich bol aj kompaktný elektromobil s príznačným názvom Ultra-Compact BEV (battery electric vehicle, teda elektrické vozidlo na batériu). Vozidlo má rozmery 2490 mm (dĺžka), 1290 mm (šírka) a 1550 mm (výška), vďaka čomu ide ešte o menšie vozidlo než je populárny model Smart ForTwo, dostupný v Európe. Podľa výrobcu bol tento dvojmiestny elektromobil špeciálne navrhnutý najmä pre ľudí, ktorí prekonávajú kratšie vzdialenosti, teda napríklad starších a neskúsených šoférov, alebo obchodníkov, navštevujúci miestnych zákazníkov. Riaditeľ pre rozvoj, Akihiro Yanaka, dodal, že v Toyote chceli vytvoriť riešenie pre mobilitu, ktoré dokáže podporiť starnúcu japonskú spoločnosť a poskytne slobodu pohybu vo všetkých štádiách života.“
Dve základné verzie
Toyota zatiaľ nezverejnila akú kapacitu bude mať batéria nového elektromobilu, ale pomocou 220 V zásuvky by mala byť nabitá asi za 5 hodín. Na jedno nabitie by mal model poskytnúť dojazd asi 100 km. Podľa výrobcu by mal mať Ultra-Compact BEV extrémne krátky polomer otáčania a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 60 km/h, čo do preplnených veľkomiest úplne stačí. Model bude vyrábaný v dvoch základných typoch, pre osobné a obchodné účely. Verzia pre business bola vyvinutá s konfigurovateľným interiérom v závislosti od zvoleného režimu (cesta, kancelária, relax), ktorý ponúka detaily ako je vysúvací stolík, ktorý vytvorí pracovnú plochu pre tablet alebo laptop. Elektromobil Ultra-Compact BEV by sa mal začať predávať v Japonsku koncom roka 2020 a je možné, že výrobca dovtedy ešte zmení pomerne nezaujímavý názov.
Toyota a individuálna elektromobilita
Toyota na tokijskom autosalóne predstavila aj ďalšie kompaktné batériové elektrické modely pre individuálnu mobilitu. Walking Area BEV sa bude vyrábať v troch verziách: pre sedenie, státie a pre ľudí na vozíku. Toyota i-ROAD je určená pre mobilitu na kratšie vzdialenosti a kombinuje v sebe veľkosť motorky s vylepšenou stabilitou. Preto bude ideálna pre turistické účely, alebo na tzv. posledný kilometer, teda na prepravu z iných dopravných prostriedkov do školy, či práce. Ako súčasť novej stratégie Toyota plánuje sledovať „každý krok životného cyklu batérie, od výroby cez predaj, ďalší predaj alebo opätovné použitie po recykláciu, aby sa maximalizovala jej hodnota“. Okrem toho vyvíja lízingový systém pre batérie, pracuje na rozvoji svojich vlastných nabíjacích staníc a špecifických poistných programov pre elektromobily.
Zdroj:
Mohlo by vás zaujímať
Zelená elektrina
Už viac ako 125 000 zákazníkov sa stará o svoj domov ekologickejšie ako doteraz. Zelená elektrina od ZSE je ekologickejšia alternatíva zo 100 % obnoviteľných...