Volokoptéra absolvovala prvý autonómny let na Dubajom
Volokoptéra, teda elektrická helikoptéra s 18 rotormi absolvovala prvý skúšobný test bez akejkoľvek posádky ponad mesto Dubaj.
Autonómna volokoptéra
Dubaj nedávno dokázal, že je skutočne futuristickým a jedným z najviac technologicky vyspelým mestom na svete. Koncom septembra totiž sa totiž práve v tomto meste prvý krát vznieslo do vzduchu lietajúce autonómne taxi a absolvovalo tak prvý testovací let bez akejkoľvek posádky. Dvojmiestna volokoptéra je elektrická, 18-rotorová helikoptéra. Bola vyrobená nemeckou spoločnosťou Volocopter, za ktorou stojí známy Daimler. Podľa jeho zakladateľa, Alexandra Zosela, je takýto spôsob verejnej prepravy pre každého. Taxi sa dá jednoducho objednať a cesta by nemala stáť omnoho viac ako rovnaká cesta autom. Podľa neho je takýto systém lacnejší najmä kvôli tomu, že pri výstavbe ciest je potrebné budovať infraštruktúru ako mosty, križovatky a pod. V tomto prípade však infraštruktúra nie je nutná.
Volokoptéra ako taxi
Elektrická volokoptéra je poháňaná prostredníctvom batérie a navrhnutá tak, aby mohla vzlietať a pristávať z viacerých miest po celom meste, tzv. voloportov. Vzlieta a pristáva, podobne ako helikoptéra, vertikálne a prototyp, ktorý bol pri testovacom lete použitý, poskytne maximálny čas vo vzduchu 30 minút. Dosiahne pritom maximálnu rýchlosť 100 km/h. Prvý testovací let vo výške 200 m nad piesočnou oblasťou trval 5 minút a osobne ho spustil korunný princ Dubaja Šejk Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum. Dubaj oznámil, že plánuje testovanie dopravného prostriedku ešte v júni a ten dostal príznačný názov Autonomous Air Taxi (AAT), teda Autonómne vzdušné taxi.
Autonómne vozidlá prepravia až štvrtinu cestujúcich
Mesto Dubaj dúfa, že volokoptéra bude súčasťou autonómnych dopravných prostriedkov, ktoré by mali do roku 2030 prepraviť až 25% všetkých cestujúcich v tomto meste. Autonómne vzdušné taxi má viacero unikátnych prvkov, ktoré zaručujú bezpečnosť. Všetky kritické komponenty ako vrtule, motory, zdroje energie, elektronika a letové kontrolky sú zduplikované. Volokoptéra je zároveň vybavená záchrannými padákmi, 9 nezávislými batériovými systémami a systémom na rýchle nabíjanie batérie. Pri použitom prototype sa batéria nabije asi za dve hodiny, ale v produkčnej verzii by sa mal čas na nabíjanie výrazne skrátiť. Testovanie by malo prebiehať nasledujúcich 5 rokov a je ak bude úspešné, Autonómne vzdušné taxi môže bez problémov začať svoju prevádzku.
Zdroj:
http://www.mediaoffice.ae
Mohlo by vás zaujímať
Elektromobilita
Jazdite bez obmedzení s kartou ZSE Drive. Stačí sa zaregistrovať a nabíjať cez aplikáciu. Je to rýchle, pohodlné a jednoduché.